Prezydent Tadeusz Krzakowski zaprezentował w środę (18.05), podczas konferencji prasowej w Rynku, nowy projekt i znak promujący Legnicę jako miasto kultury i wielu działań artystycznych.
- Symbol "LegnicArt" obejmie i wzmocni pod jedną wspólną marką promocyjną wszystkie działania artystyczne i wydarzenia kulturalne, przygotowywane przez legnickie instytucje kultury, placówki, także stowarzyszenia, które zechcą włączyć się w taką zintegrowaną formułę - powiedział prezydent. - Nie ma dobrej promocji bez wybitnych wydarzeń kulturalnych, a takich nam nie brakuje. Satyrykon, Legnica Cantat czy festiwal Srebro to najwyższa ranga międzynarodowa - podkreślił Tadeusz Krzakowski.
W najbliższych dniach i tygodniach legnickie placówki - w tym Legnickie Centrum Kultury - zaproszą mieszkańców i turystów na liczne imprezy. Wszystkie te wydarzenia połączy jeden, rozpoznawalny znak: "LegnicArt".
Używając porównania - legnicka kultura to dobry i ceniony produkt, który od dziś ma spójne "opakowanie".
Pojawiły się także opatrzone symbolem "LegnicArt" chusty, okulary czy naklejki.