↑
Lista wydarzeń
← Poprzednie |
Następne →
|
|
Klub Miłośników Filmu - Wrzesień 2017
|
Kiedy:
|
04.09.2017 - 24.09.2017
godz. 18:00
|
Bilety:
|
miesięczna składka członkowska KMF (15 zł)
|
Miejsce:
|
kino Piast (ul. Biskupia 3)
|
|
4 września
ROZUMIEMY SIĘ BEZ SŁÓW
Reż. Eric Lartigau. Wyst.: Louane Emera, François Damiens, Karin Viard, Luca Gelberg. Francja / Belgia, 2014, 101 min.
Cezary - Najbardziej obiecująca aktorka, nominacje: Najlepszy film, Najlepszy aktor, Najlepsza aktorka, Najlepszy scenariusz oryginalny. Europejska Akademia Filmowa - Najlepsza europejska komedia (nominacja).
Państwo Bélier to urocza rodzina. Dobrzy sąsiedzi, kochający rodzice. Może czasem zbyt impulsywni, nadmiernie namiętni. I jeszcze jedno: są niesłyszący. Ich córka, nastoletnia Paula, słyszy doskonale. Staje się więc naturalnym łącznikiem rodziców ze światem dźwięków, niezastąpionym przewodnikiem i pomocnikiem w codziennym życiu. Nadchodzi jednak moment, kiedy, idąc za głosem serca, Paula zapisuje się do szkolnego chóru, w którym śpiewa już "ten" chłopak. Nauczyciel muzyki odkrywa w niej wielki talent wokalny i proponuje szkołę muzyczną w Paryżu. Jak powiedzieć o tym rodzicom? Jak opisać im radość, którą daje muzyka? Jak zostawić zwariowane życie rodzinne i ruszyć w nieznane?
11 września
PATERSON
Reż. Jim Jarmusch. Wyst.: Adam Driver, Golshifteh Farahani, Helen-Jean Arthur. USA, 2016, 118 min.
Cannes - nominacja do Złotej Palmy, Nagroda Specjalna; Gotham - nominacje: Najlepszy film fabularny, Najlepszy scenariusz, Najlepszy aktor.
Paterson to rewelacja tegorocznego festiwalu w Cannes i najlepszy od lat film Jima Jarmuscha. Twórca "Broken Flowers" stworzył pełną humoru opowieść o tym, że życie jest poezją i każdy może odnaleźć szczęście na swój sposób.
Paterson (Adam Driver) jest kierowcą miejskiego autobusu. Niczego mu nie brakuje. Kocha swoją pełną szalonych pomysłów żonę (Golshifteh Farahani), która każdego dnia tworzy nowy plan na przyszłość. Mężczyzna ma czas na swoją pasję (pisanie wierszy), spacery z psem i spotkania z grupą zaprzyjaźnionych ekscentryków. Jest wśród nich przeżywający zawód miłosny kompan od kufla, wyzwolona singielka przesiadująca wieczorami w barze, czy wiecznie narzekający kolega z pracy, który zazdrości Patersonowi pogody ducha. Jednak na skutek zabawnego zbiegu okoliczności stoicki spokój tytułowego bohatera zostaje poddany próbie.
18 września
ZAĆMA
Reż. Ryszard Bugajski. Wyst.: Maria Mamona, Janusz Gajos, Małgorzata Zajączkowska, Marek Kalita, Olga Bołądź, Piotr Głowacki, Sławomir Orzechowski, Kazimierz Kaczor. Polska, 2015, 110 min.
Festiwal Filmowy w Gdyni - Złote Lwy (nominacja). Camareimage - Złota Żaba (nominacja).
Druga połowa lat. 50. O prywatną audiencję u prymasa Stefana Wyszyńskiego (Marek Kalita) ubiega się Julia Brystygierowa, była szefowa owianego złą sławą Departamentu V. Eks-funkcjonariuszka Ministerstwa Bezpieczeństwa, zwana niegdyś "Krwawą Luną", słynęła z tego, że osobiście i z sadystyczną zawziętością katowała więźniów politycznych. W swoich donosach do NKWDnie oszczędzała również partyjnych towarzyszy. Teraz, szukając porady duchowej, dąży do spotkania z Wyszyńskim. Zanim jednak dojdzie do konfrontacji z głową Kościoła, Brystygierowa będzie musiała przekonać do swoich racji oślepionego księdza i cierpiącą na kryzys wiary zakonnicę.
Przeczuwam, że już za chwilę, kiedy padać będzie nazwisko tego reżysera, jednym tchem obok Przesłuchania wymieniana będzie Zaćma - Katarzyna Jabłońska ("Więź").
25 września
TOKIJSKA OPOWIEŚĆ
Reż. Yasujirô Ozu. Wyst.: Chishû Ryû, Chieko Higashiyama, Setsuko Hara, Haruko Sugimura, Sô Yamamura. Japonia, 2016, 136 min.
"Jedno z największych arcydzieł kina", "W czołówce najwspanialszych filmów, jakie kiedykolwiek powstały" - tak pisały choćby "Film Comment" i "Sight & Sound" o filmie.
Tokijska opowieść to czołowe osiągnięcie Yasujiro Ozu, uznawanego za "najbardziej japońskiego z japońskich reżyserów". Podczas gdy Akira Kurosawa zyskał największą sławę poza granicami Japonii, Ozu do dziś cieszy się uwielbieniem w ojczyźnie. Jak żaden z klasycznych mistrzów kina ma ciągły wpływ na nie tylko japońskie, ale całe azjatyckie współczesne kino.
Fabuła filmu jest prosta: starsi już rodzice wybierają się do Tokio, by odwiedzić swoje dzieci. Jednak te są zbyt zaabsorbowane własnymi sprawami, aby poświęcić im czas. Jednak siła tego wybitnego dzieła sztuki filmowej płynie z jego mistrzowskiej realizacji - wspaniałej gry aktorskiej, precyzyjnych ustawień kamery, wyjątkowego rytmu opowiadania. "W kinie europejskim z podobną subtelnością psychologiczną spotykamy się u Bergmana, Olmiego czy Romera" - Tadeusz Sobolewski ("Kino").
|
|
|
|