↑
Lista wydarzeń
← Poprzednie |
Następne →
|
|
Klub Miłośników Filmu - Luty 2018
|
Kiedy:
|
05.02.2018 - 26.02.2018
godz. 18:00
|
Bilety:
|
miesięczna składka członkowska KMF (15 zł)
|
Miejsce:
|
kino Piast (ul. Biskupia 3)
|
|
5 lutego
POKÓJ
Reż. Lenny Abrahamson. Wyst.: Brie Larson, Jacob Tremblay, Joan Allen, William H. Macy. Irlandia / Kanada, 2015, 118 min.
Oscary - Najlepsza aktorka pierwszoplanowa, nominacje: Najlepszy film, Najlepszy reżyser, Najlepszy scenariusz adaptowany. BAFTA - najlepsza aktorka pierwszoplanowa.
Jack ma pięć lat, gdy dowiaduje się od mamy, że pokój, w którym mieszka z nią od urodzenia, nie jest całym światem. Wychował się tu, myśląc, że po drugiej stronie ścian jest pustka. Teraz matka decyduje się powiedzieć mu prawdę i z jego pomocą podjąć walkę o wolność. Od prawie 6 lat są tu więzieni przez człowieka, który każe nazywać się Dużym Nickiem. Izoluje ich od świata, grożąc, że próba ucieczki zostanie ukarana śmiercią. Mama obmyśla niezwykle ryzykowny plan, którego głównym bohaterem ma być właśnie Jack.
12 lutego
MANDARYNKI
Reż. Zaza Urushadze. Wyst.: Lembit Ulfsak, Giorgi Nakashidze, Elmo Nüganen, Raivo Trass. Gruzja / Estonia, 2013, 87 min.
Film zwyciężył w plebiscycie publiczności na 29. Warszawskim Festiwalu Filmowym oraz był nominowany do Oskara w kategorii "Najlepszy Film Nieanglojęzyczny".
Jesień - ulubiona pora roku poetów i melancholików - to też czas, w którym w jednych z sadów w Abchazji dojrzewają mandarynki. Od morza wieje jeszcze ciepły wiatr, lasy na wzgórzach pokrywają się złotymi liśćmi. Jest rok 1992, więc ciszę przerywają odgłosy toczącej się wokół wojny. Mało kto je słyszy, bo okolica zagrożona wojenną pożogą jest już praktycznie wyludniona. Swoich domów nie opuścili tylko bezstronni Estończycy - Markus i jego sąsiad. Córka Iva wróciła do Estonii, uciekła przed wojną. Mężczyzna nie ma w sobie siły, by zerwać więź z przeszłością i opuścić miejsce, w którym została pochowana jego żona. Markus pielęgnuje sad mandarynkowych drzew, Ivo wyplata kosze, w których obaj plantatorzy sprzedają owoce regularnie pojawiającym się w okolicy żołnierzom. Konflikt zbrojny w okolicy nabiera jednak na sile. Po jednej z bitew Ivo znajduje ocalałego z potyczki, rannego Czeczena Ahmeda. Nie zważając na niebezpieczeństwo zabiera go do swojego domu. Grzebiący zmarłych Gruzinów Markus znajduje tymczasem młodego rannego Gruzina o imieniu Niko. Bezstronni plantatorzy mają teraz pod swoim dachem żołnierzy wrogich sobie armii. Czy mężczyźni będą potrafili się porozumieć i w małej abchaskiej wiosce nie rozleje się więcej krwi?
19 lutego
KAMPER
Reż. Łukasz Grzegorzek. Wyst.: Piotr Żurawski, Marta Nieradkiewicz, Jacek Braciak, Sheily Jimenez. Polska, 2016, 89 min.
Młodzi i Film - Jantar za główną rolę męską. Złote Lwy - nominacja.
Para trzydziestolatków, kiedyś zakochani w sobie do szaleństwa, dziś muszą zdecydować, czy kolejny krok w życiu zrobią razem czy osobno. Mania i Kamper. Ona jest ambitna, pracowita i zdolna. Kocha gotowanie I chce poświęcić się swojej pasji na dobre. On jest wiecznym chłopcem, który pracuje jako tester gier komputerowych i bardzo ceni sobie swoje życie bez większych zobowiązań. Kiedy w jej życiu pojawia się dojrzały mężczyzna, uznany szef kuchni i uosobienie sukcesu, Mania zacznie zastanawiać się, czy pociąga ją jeszcze beztroski urok jej męża. Czy na pewno chce spędzić z nim resztę życia? Kamper musi się ogarnąć. Zacznie jednak od romansu z nauczycielką hiszpańskiego...
26 lutego
KWIAT RÓWNONOCY
Reż. Yasujiro Ozu. Wyst.: Shin Saburi, Chieko Naniwa, Nobuo Nakamura, Keiji Sada. Japonia, 1958, 118 min.
Pierwszy film Ozu w technice kolorowej.
Wataru Hirayama jest tokijskim biznesmenem, który pośredniczy między parami pragnącymi małżeństwa. Pewnego dnia zwraca się do niego stary przyjaciel z dzieciństwa z prośbą o pomoc w sprawie córki Fumiko, która uciekła z domu. Do jego biura przychodzi również młody mężczyzna o imieniu Taniguchi, prosząc o rękę jego córki Setsuko. Doprowadza to do konfrontacji dziewczyny z ojcem, który nie jest zadowolony z tego, że próbuje ona sobie ułożyć życie bez jego pomocy.
|
|
|
|