UWAGI:- OBOWIAZKOWE MASECZKI
- PRZED PROJEKCJĄ WYPEŁNIENIE COVIDOWEJ KARTY UCZESTNICTWA W IMPREZIE NA TERENIE KINA "PIAST".
7 marca
GRACE ODESZŁA
Reż. James C. Strouse. Wyst: John Cusack, Gracie Bednarczyk, Shélan O′Keefe, Alessandro Nivola. USA, 2007, 85 min.
Marzeniem Stanleya Phillips′a (John Cusack) była służba w wojsku. Niestety słaby wzrok nie pozwolił mu na jego zrealizowanie. Udało się to jego żonie, która w stopniu sierżanta służy w Iraku. Pod jej nieobecność Stanley opiekuje się ich dwiema córkami: 12-letnią Heidi i 8-letnią Dawn. Mimo, że jest kochającym i troskliwym ojcem, nie potrafi w pełni wypełnić tęsknoty dziewczynek za matką. Nie jest też przygotowany na cios jaki niespodziewanie nadchodzi. Rozbity i przygnębiony nie może się pogodzić z wiadomościami z Iraku, a tym bardziej nie wie jak powiedzieć o tym dziewczynkom. Odwlekając to zabiera je w podróż, aby jeszcze przez chwilę były wolne od wiadomości, która zmieni ich życie. Film i rola Johna Cusacka poruszyły widzów i krytyków na całym świecie. Obraz zdobył nagrodę publiczności na festiwalu filmowym Sundance. Zachwycony siłą filmu, Clint Eastwood sam napisał muzykę.
14 marca
IKAR. LEGENDA MIETKA KOSZA
Reż. Maciej Pieprzyca. Wyst: Dawid Ogrodnik, Cyprian Grabowski, Piotr Adamczyk, Jowita Budnik, Wiktoria Gorodecka. Polska, 2020, 117 min.
Ikar. Legenda Mietka Kosza to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia niewidomego geniusza fortepianu.
Mietek (Dawid Ogrodnik) jako dziecko traci wzrok. Jego matka (Jowita Budnik), oddaje go pod opiekę sióstr zakonnych w Laskach.
W ośrodku dla niewidomych chłopiec odkrywa, że muzyka może stać się dla niego sposobem, by na nowo widzieć i opowiadać świat. Mietek zostaje świetnym pianistą klasycznym.
Jednak, gdy odkrywa jazz - ma już tylko jeden cel: zostać najlepszym pianistą jazzowym w Polsce.
Odnosi coraz większe sukcesy, nie tylko w kraju, ale i na świecie. Wygrywa prestiżowy Montreux Jazz Festival. W jego życiu niespodziewanie pojawia się charyzmatyczna wokalistka Zuza (Justyna Wasilewska). To spotkanie zmieni jego życie.
21 marca
KOBIETA w KLATCE
Reż. Mikkel Nørgaard. Wyst: Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Sonja Richter, Soren Pilmark . Dania / Szwecja, 2013, 95 min.
Mroczny thriller "Kobieta w klatce", to ekranizacja światowego bestsellera autorstwa Jussiego Adlera-Olsena, duńskiego pisarza mającego na koncie wszystkie najważniejsze nagrody literackie Skandynawii, w tym prestiżowy Szklany Klucz - wyróżnienie, które w minionych latach zdobywali najwięksi mistrzowie skandynawskiego kryminału - Henning Mankell, Stieg Larsson i Jo Nesbo. Autorem scenariusza filmu jest Nikolaj Arcel, nominowany do nagrody BAFTA scenarzysta głośnego "Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". W tajemniczych okolicznościach, z pokładu promu, znika piękna parlamentarzystka - Merete Lynggaard (Sonja Richter - serial "The Killing"). Zakrojone na szeroką skalę śledztwo nie przynosi rezultatów. Pięć lat później duński parlament podejmuje decyzję o utworzeniu Departamentu Q, specjalnej jednostki badającej niewyjaśnione zbrodnie. Na jej czele staje detektyw Carl Morck (Nikolaj Lie Kaas - "Anioły i demony"). Jego błyskotliwą karierę w wydziale zabójstw przekreśliły wydarzenia, w wyniku których śmierć poniosło dwóch policjantów. Morck, wspierany przez nowego partnera Assada (Fares Fares, znany z oscarowego "Wroga numer jeden"), rzuca się w wir pracy. Kierowany przeczuciem, prześwietla sprawę Lynggaard i odkrywa, że zniknięcie kobiety nie było przypadkowe. Rezultaty śledztwa zaskoczą wszystkich…
28 marca
SZCZĘŚLIWY LAZZARO
Reż. Alice Rohrwacher. Wyst: Adriano Tardiolo, Agnese Graziani, Alba Rohrwacher . Włochy / Francja / Szwajcaria, 2018, 125 min.
Prezentowany w Konkursie Głównym 71. MFF w Cannes i nagrodzony za scenariusz, film najwybitniejszej włoskiej reżyserki młodego pokolenia, Alice Rohrwacher.
Tytułowy Lazzaro jest mieszkańcem zapomnianej przez Boga i ludzi sycylijskiej wsi, bezlitośnie eksploatowanej przez baronową Alfonsinę De Lunę i jej ekonoma. Nieznający ironii, występku ani fałszu chłopak jest wcieleniem najszlachetniejszej dobroci, przez wszystkich uznawanej jednak za zwykłą głupotę. Kiedy więc Lazzaro udzieli schronienia znudzonemu synowi arystokratki, ten postanowi dla zabawy wykorzystać naiwność wieśniaka.